Keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi materjalid
- EL ühtekuuluvuspoliitika fondide 2021-2027 rakenduskava ja partnerlusleppe keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm (697.86 KB, PDF)
- KSH programmi nõuetele vastavaks tunnistamise otsus (288.1 KB, PDF)
- KSH avaliku arutelu protokoll (124.27 KB, PDF) ja ettekanded: Rahandusministeerium (975.52 KB, PDF) ja OÜ Hendrikson & KO (798.64 KB, PDF)
Perioodi 2021–2027 struktuurivahendite planeerimist korraldab Rahandusministeerium (aadress Suur-Ameerika 1, Tallinn 15006), sh vastutab partnerlusleppe ning Euroopa Sotsiaalfondi, Euroopa Regionaalarengu Fondi ja Ühtekuuluvusfondi ühise rakenduskava väljatöötamise eest - kontaktisik Kadri Tali, e-post: kadri.tali@fin.ee
Perioodi 2021–2027 ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava eesmärgiks on määratleda struktuurivahenditest rahastatavad tegevused ning rahastamise mahud.
Perioodi 2021-2027 ühtekuuluvuspoliitika fondide planeerimise info on leitav siit.
EL ühtekuuluvuspoliitika fondide 2021-2027 rakenduskava keskkonnamõjule on kohustuslik anda strateegiline hinnang.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise eesmärk on aidata kaasa tasakaalustatud, Euroopa Liidu ja Eesti keskkonnapoliitikaga kooskõlas olevate perioodi 2021-2027 EL vahendite kasutamise partnerlusleppe ja ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava koostamisele.
EL ühtekuuluvuspoliitika fondide 2021-2027 rakenduskava ja partnerlusleppe keskkonnamõju strateegilise hindamise algatas rahandusminister 2020. aasta 6. jaanuaril käskkirjaga nr 1.1-4/1.
Rakenduskava koostamise algataja, koostamise korraldaja ja lõplik koostaja on Rahandusministeerium.
Rahandusministeeriumi kontaktisik Hindaja kontaktisik
Miryam Vahtra Riin Kutsar
Peaspetsialist Juhtekspert OÜ
Riigieelarve osakond Hendrikson&Ko
miryam.vahtra@fin.ee riin@hendrikson.
Tel 611 3047 Telefon 740 9807
Hindamiste kava leiad SIIT (47.23 KB, XLSX)
Tellija | Hindamisprojekt | Aeg | Teostaja | |
RM koostöös MKMi, HTMi, KuMi, EASiga |
Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2014-2020 ettevõtlus- ja innovatsioonitoetuste tulemuslikkuse hindamine 1. Lõpparuanne (3.17 MB, PDF) 2. Lõpparuanne ENG (3.27 MB, PDF) 3. Lõpparuande lisa (7.88 MB, PDF) 4. Hindamise infoleht (873.62 KB, PDF) |
2020 | Tartu Ülikool ja Tallinna Tehnikaülikool | |
RM |
Linnapiirkondade meetme vahehindamine 1. Lõpparuanne (3.56 MB, PDF) 2. Linnapiirkonnad poster EST (6.67 MB, PDF) 3. Linnapiirkonnad poster ENG (6.67 MB, PDF) |
2020 | Tartu Ülikool RAKE | |
HTM |
ESF meetme „Noorte tööhõivevalmiduse toetamine ning vaesuse mõju vähendamine noorsootöö teenuste kättesaadavuse kaudu“ eesmärgipärasuse ja tulemuslikkuse vahehindamine 1. Lõpparuanne (1.91 MB, PDF) 2. Faktileht (112.53 KB, PDF) |
2019/2020 | Civitta | |
SOM | "Töövõime toetamise skeemi loomine ja juurutamine“ vahehindamine (2.19 MB, PDF) | 2019 | Praxis | |
Riigikantselei | Prioriteetse suuna „Haldusvõimekus“ vahehindamine (3.53 MB, PDF) | 2019 | LevelLab, Technopolis Group, Balti Uuringute Instituut | |
HTM |
Elukestva õppe strateegia vahehindamine 1. Aruanne (PDF) 2. Lühikokkuvõte (PDF) 3. Järeldused-soovitused (PDF) |
2019 | SA Poliitikauuringute Keskus Praxis, Rakendusuuringute Keskus CentAR | |
HTM, MKM | Eesti teadus- ja innovatsioonisüsteemi rahvusvahelise hindamise raport (PDF) | 2019 |
Raport valmis Eesti riigi initsiatiivil, Teadus- ja Arendusnõukogu tellimusel ning Euroopa Komisjoni toel |
|
SOM |
Mobiilsustoetuse tulemuslikkuse ja mõju hindamine 1. Lõpparuanne (995.4 KB, PDF) 2. Ingliskeelne kokkuvõte (181.09 KB, PDF) |
2019 | Poliitikauuringute Keskus Praxis | |
RM |
Euroopa Liidu Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2014-2020 vahehindamine (2.5 MB, PDF) Lisad: 1. Lõpparuande lisa (2.23 MB, PDF); 2. Infoleht (535.77 KB, PDF); 3. Final report (2.14 MB, PDF); 4. Annexes to final report (2.32 MB, PDF); 5. Infographics (537.85 KB, PDF). |
2019 |
Technopolis Group Eesti OÜ, Ernst & Young Baltic AS, Balti Uuringute Instituut ja Praxis |
|
SM,KuM |
ESF kohanemis- ja lõimumismeetme rakendamise vahehindamine perioodil 2014-2018 (2.72 MB, PDF) |
2019 |
Civitta |
|
SOM | Projekti „Kainem ja tervem Eesti“ vahehindamine (1.15 MB, PDF) | 2019 | Civitta | |
KEM | Ühtekuuluvusfondi meetme "Veemajanduse infrastruktuuri arendamine" keskkonnamõju väljaselgitamine ja seireinfo kontrollimine ning koondamine (3.76 MB, PDF) | 2018 | OÜ Alkranel | |
MKM | EL struktuurivahenditest rahastatud meetmete mõju riigi energiamajanduse eesmärkide täitmisele (1.04 MB, PDF) | 2017 | Ernst ja Young Baltic AS | |
RM |
Struktuurivahendite tõhususe ja toetuse saajate halduskoormuse hindamine (2.55 MB, PDF) Lisa 6. Klienditeekonnad (130.99 KB, PDF) |
2017 | Ernst & Young Baltic AS, SA Praxis | |
RM | Euroopa Liidu struktuurivahenditest teostatud transpordiinvesteeringute mõjude hindamine (3.01 MB, PDF) | 2017 | Poliitikauuringute keskus Praxis, Stratum OÜ, OÜ Positium LBS | |
SOM | Tegevuse „Minu esimene töökoht“ vahehindamine (2.59 MB, PDF) | 2017 | Balti Uuringute Instituut | |
EAS | Ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitika vahehindamine (2.24 MB, PDF) | 2017 | Civitta | |
HTM | Õppe- ja karjäärinõustamise programmi vahehindamine (5.12 MB, PDF) | 2017 | Civitta |
Küsimuste korral kontakteeruda:
Miryam Vahtra
- telefon: 611 3047
- e-post: miryam.vahtra@fin.ee
Nr | Tellija | Hindamisprojekt | Aeg | Teostaja | Seis |
1 | RM |
Perioodi 2014-2020 EL vahendite kasutamise eelhindamine (2.74 MB, PDF) |
2012-2013 | Praxis ja CPD | Lõppenud |
2 | PÕM |
Maaelu arengukava 2014-2020 eelhindamine koos keskkonnamõjude strateegilise hindamisega (1.03 MB, DOC) |
2013 | E&Y, Hendrikson ja KO | Lõppenud |
3 | PÕM |
Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi (EMKF) 2014-2020 keskkonnamõju strateegiline hindamine |
2013 | Hendrikson ja KO | Töös |
4 | RM |
Perioodi 2014-2020 ÜKP fondide rakenduskava keskkonnamõju strateegiline hindamine (2.61 MB, PDF), lühikokkuvõte (497.36 KB, PDF) Lisad 1. KSH vahearuandele esitatud kommentaarid ja ettepanekud (337.04 KB, PDF) 2. Heakskiidetud KSH programm (6.68 MB, PDF) 3. KSH aruande avalikustamine ja avalik arutelu (3.81 MB, PDF) 4. KSH lõpparuande heakskiitmise kiri (248.71 KB, PDF) |
Metoodika ja juhised, failid lisatud
1. Euroopa Regionaalarengu Fondi ja Ühtekuuluvusfondi seire ja hindamise juhis (391 KB, DOC)
2. Euroopa Sotsiaalfondi seire ja hindamise juhis (594.5 KB, DOC)
3. Euroopa Sotsiaalfondi andmete kogumise ja valideerimise praktiline juhis (2.33 MB, DOC)
4. Hindamiste hea tava (413.04 KB, PDF)
5. Hindamiste töövihik: teooria (487.76 KB, PDF) ja ülesanded (468.47 KB, PDF)
6. Euroopa Komisjoni mõjuhindamiste tehniliste kirjelduste koostamise juhis – „Guidance for impact evaluation“ (139.37 KB, PDF)
7. Euroopa Komisjoni juhis kontrollgrupipõhiste hindamiste teostamiseks – „ENNGuidance on Counterfactuals“ (5.85 MB, PDF)
8. Hindamiste käsiraamat (1.03 MB, PDF)
RAK mõjuindikaatorite saavutusmäärade hindamine
- Aruanne (2.52 MB, PDF)
RAKi ülesehituse, rakendamise ja projekti valikukriteeriumite hindamine - CyclePlan, juuli 2006
- Aruanne (1.16 MB, PDF)
Riikliku arengukava rakendamise hindamine
- Aruanne (1.8 MB, ZIP)
Riikliku Arengukava rakendussüsteemi ja selle toimivuse hindamine - PricewaterhouseCoopers, juuli 2006
- Aruanne (793.93 KB, PDF)
RAK 2004-2006 mõjuindikaatorite saavutusmäärade väljaselgitamine ja analüüs
- Aruanne (923.44 KB, PDF)
Macro impacts of SPD 2004-2006 on the Estonian economy: A mid-term assessment
- Report (409.54 KB, PDF)
RAK prioriteetide ja meetmete põhised
RAKi 1. prioriteedi hindamine- Ernst & Young, juuni 2006
- Aruanne (447.56 KB, PDF)
Meetme 1.1 hindamine
- Aruanne (658.39 KB, PDF)
- Lisa 1A (19.4 KB, PDF)
- Lisa 1B (10.57 KB, PDF)
- Lisa 1C (8.96 KB, PDF)
- Lisa 2 (15.59 KB, PDF)
- Lisa 3 (17.8 KB, PDF)
Meetme 1.1 raames programmperioodil 2004-2006 projekte ellu viinud organisatsioonide programmi administreerimise protsessile antava hinnangu uuring
- Aruanne (232.94 KB, PDF)
Aastatel 2004-2007 Euroopa Sotsiaalfondi meetme 1.3 vahenditest toetatud mitte-eestlastele suunatud tööturuprojektide tulemuste ja poliitikas rakendatavuse hindamine
- Aruanne (791.21 KB, PDF)
RAK 2004-2006 meetme 1.4 "Haldussuutlikkuse tõstmine" tulemuslikkuse ja mõjude hindamine
- Aruanne (586.48 KB, PDF)
Riiklike ettevõtluse tugimeetme mõjude hindamise koondaruanne
- Aruanne (416.82 KB, PDF)
Struktuuritoetuse puhul hinnatakse järgmist:
- asjakohasust (vajadus projekti järele)
- ratsionaalsust e õigustatust
- ellurakendamise tulemuslikkust
- mõju ja jätkusuutlikkust
Vaata lisaks:
- Hindamise hea tava (413.04 KB, PDF)
- Hindamise käsiraamat (1.03 MB, PDF)
- Hindamissoovituste koondtabel (285.5 KB, XLS)
- Hindamiste töövihik: teooria (487.76 KB, PDF) ja ülesanded (468.47 KB, PDF)
Hindamise eesmärgiks kõige laiemas mõttes on anda rakendamisest sõltumatu hinnang ja soovitusi, tagamaks käimasolevate programmide tulemuslik ja kvaliteetne rakendamine ning tulevaste programmide hea planeerimine.
Täpsemalt on hindamise eesmärgiks teada saada, kas poliitika, meede või tegevus töötab, millistel tingimustel, kas sel on olnud oodatud positiivne mõju, tulemused on saavutatud ja rakendamine on pakkunud lisandväärtust või on vajadus tegevusi muuta, kui on, siis kuidas. Hindamine püüab tuvastada puhasmõju, millise osa saavutatud tulemusest võime omistada konkreetsele teenusele või tegevusele. Kas realiseerunud olukord, saavutatud mõju tuleneb kasutatud meetmest või on vahepeal toimunud muud struktuursed muutused? Hindamise tulemused toetavad programmi, meetme haldamist edaspidi, olles ühtlasi aluseks juhtimisotsustele ja edasiste poliitikate, programmide väljatöötamisele ning institutsionaalse suutlikkuse tõstmisele.
Hindamise mõiste: „Sõltumatu hinnangu andmine struktuurivahenditest rahastatud poliitikate ja programmide tulemustele ja mõjudele lähtuvalt vajadustest, mille rahuldamiseks nad olid suunatud.“. Hindamine on süstemaatiline, tugineb tunnustatud sotsiaalteaduslikele uuringustandarditele, esitatud seisukoht või arvamus on tõenduspõhine ja põhineb kindlatel kriteeriumidel (asjakohasus, tulemuslikkus, tõhusus, mõju ja jätkusuutlikkus).
Oma sisult jagunevad hindamised rakendusliku iseloomuga hindamisteks, keskendudes süsteemi toimimisele ning strateegilise iseloomuga hindamisteks, mis keskenduvad eesmärkide saavutamisega seotud hinnangute andmisele.
Hindamist viiakse läbi kolmes etapis programmi eluea jooksul:
1) Eelhindamine – näiteks perioodi 2014–2020 EL vahendite kasutamise partnerlusleppe ja ÜKP fondide rakenduskava eelhindamine (2.74 MB, PDF). Teostatud 2012 IV kvartal – 2013 lõpp.
2) Programmperioodi vältel teostatavad hindamised – näiteks "Euroopa Liidu struktuurivahenditest teostatud trabspordiinvesteeringute mõjude hindamine" (3.01 MB, PDF) aastal 2017. Tegemist on üldjuhul liikmesriigi vajaduspõhiste hindamistega. Perioodil 2014–2020 näeb ÜSM artikkel 56 siiski ette vähemalt korra programmperioodi jooksul kõigi prioriteetsete suundade tõhususe, tulemuslikkuse ja mõju hindamist.
3) Järelhindamised – perioodi lõppemisel või lõppemise järgselt teostatavad hindamised. Teostab liikmesriik omal initsiatiivil, Euroopa Komisjon ise või tihedas koostöös liikmesriikidega. Euroopa Komisjoni eesmärgiks on, et kõik perioodi 2014–2020 järelhindamised on jõudnud lõpule 2024. aasta lõpuks.
Hindamisi viivad vastavalt vajadusele läbi Rahandusministeerium, Riigi Tugiteenuste Keskus, rakendusasutused või rakendusüksused.
Tulemustele suunatud struktuurivahendite rakendamiseks on perioodil 2014–2020 koostatud strateegiline hindamiskava, mis katab kogu programmperioodi ja võimaldab juba ette näha ja algusest peale koguda andmeid, mida hilisema järgu hindamistes vaja on. Hindamiste kava kinnitab rakenduskava seirekomisjon jälgides ühtlasi kava täitmist. Hindamiste kava vaadatakse seirekomisjoni koosolekul üle kord aastas.
Hindamiste kava ja juba teostatud hindamisaruanded avaldatakse struktuurivahendite kodulehel.